Въведение



Какво представлява PTC и защо някой ще ни плаща, за да гледаме реклами?


Преведено от английски „Paid to click” означава „Кликни, за да ти бъде платено".

Може би сте забелязали че почти всички сайтове в интернет пространството имат реклами под формата на банери, текстови линкове, картинки и др. Когато кликнем върху реклама, собственикът на този сайт печели от това, а както знаем рекламата е една от най-скъпите услуги.


Ето един нагледен пример за принципа на работа на Paid to click системата:


Производителя на хладилници Liebherr желае да увеличи продажбите си, той се обръща към PTC сайтът Bux, предоставя рекмамата си и му плаща за всеки преглед от уникален потребител по 2 цента. Bux от своя страна набира потребители, които да гледат тази реклама, като им плаща за всеки преглед по 1 цент. По-този начин Liebherr увеличава шанса да продаде повече продукти, Bux печели 1 цент и ние печелим останалия 1 цент даден ни от Bux.


Как можем да печелим повече?


Идеята на PTC не е да кликаме в 50 сайта като зомбирани по 4 часа на ден. Вместо това регистрирайки се в няколко сайта, имаме възможност да привличаме други хора (реферали), които също да печелят от гледане на реклами, като в замяна съответния сайт ни дава бонуси за всяка изгледана реклама от човек, който ние сме привлeкли към него. По този начин PTC сайтовете набират нови потребители и увеличават печалбата си, без да харчат средства за собствена реклама. Хубавото в случая е, че привлеченият човек не губи нищо от своите доходи, когато се записва като нечии реферал. От един сайт на ден за 5 минути може да се печелят по 4 центабез реферали, може и 10$ с привлечени такива.


Какви видове реферали има?


Има два вида реферали - директни и наемни.


Пример - Иван се записва в Bux и казва на своята приятелка Мария за съществуването на Bux и за това как се работи с него. След това Иван и дава своя референтен линк, Мария се записва в сайта през този линк и става директен реферал на Иван. За всяка изгледана от нея реклама, Иван ще получава бонуси от сайта без Мария да бъде ощетявана по никакъв начин от това. Ако обаче Мария забрави да използва референтния линк на своя приятел и се запише направо от началната страница на Bux тя се превръща в наемен реферал. Мария отново няма да губи нищо от това, но вместо от нейните рекламки да печели бонуси нейният приятел и българин Иван, ще печели някой американец, турчин или германец, който е платил на сайта за да я наеме.

Няма коментари:

Публикуване на коментар